BÝT ČI NEBÝT VÝMĚNNÝ STUDENT

Výměnný student-tedy student, který studuje v zahraničí ať už na pár měsíců, tak klidně i na více než rok. Výměnný student může být jak student, který se s někým doslova mění, tak i student, který se s nikým nemění-jen prostě jede studovat do zahraničí (zpětně se pak do Čech už žádný student nevrací). Já jsem byla ten druhý případ. Já jsem jela na 10 měsíců do USA studovat na střední školu. A protože těch 10 měsíců bylo snad mých nejlepších za celých 16 let, co jsem na světě, rozhodla jsem se napsat pár pozitiv, ale i negativ o výměnných studentech. Doufám, že tímto článkem třeba i někomu pomůžu v rozhodování, či ho jen namotivuju vzít se, a někam odjet.



BÝT

1. Výměnní studenti jsou boží

A teď vůbec nechci znít nějak namyšleně, ale spíš chci mluvit o mých kamarádech výměnných studentech. Oni všichni jsou totiž hrozně úžasní a skvělí. A já na sto procent vím, že kdyby nebyli výměnní studenti, možná bych se v „normálním životě“ s nimi vůbec nebavila. Ale tím, že oni jsou vlastně více méně stejní jako já, tím víc si rozumíme a máme mezi sebou úžasné vztahy a navíc si fakt perfektně rozumíme. To, že každý z nás mluví jiným jazykem, je úplně nepodstatné. My se totiž dokážeme domluvit jen kýváním, pohybem rukou a pak teda samozřejmě anglicky. 

A vy přece o tohle nechcete přijít, vy taky chcete být úžasní a mít tyhle skvělý lidi ve svém životě! Tak neváhejte a staňte se jedním z nich také. Staňte se výměnným studentem hned teď. 

 Já jsem úplně v levo na kraji. (zase se cpu na fotky)


2. Mít kamarády po celém světě vůbec není špatné

Tenhle bod trochu souvisí s tím předchozím… je jasné, že během vašeho roku (měsíců) v zahraničí nebudete mluvit jen a pouze s výměnnými studenty. Je úplně jasný, že si tam najdete i místní kamarády a to oni jsou taky úplně boží! Fakt jsou. 

3. Výměnní studenti jsou hodně odvážní

Teda to se o nás alespoň říká. Vůbec nevadí, že hluboko uvnitř nejspíš každý výměnný student cítí, že je vystrašený jako malý ratlík. Ono stačí jen ten vliv okolo, lidi vám budou říkat, jak jste to dokázali a budou vás možná i skrytě obdivovat. A to je přece taky boží! Dejme pryč všechny ty starosti naše a buďme odvážní. Buďme všichni výměnní studenti. 

Surfování bylo to nejlepší z Havaje! Jednou se to musím naučit pořádně. 

4. Také jsme nezávislí

Další věc, která se o nás hodně říká. V zahraničí se opravdu naučíte být závislý jen sami na sobě, přece jenom tam jste bez vašich rodičů. Ale abych řekla pravdu, pořád tam na nich tak trochu závislý jste, protože to oni vám posílají peníze… takže tak. Ale asi se tam opravdu trochu osamotníte… alespoň trošičku. 


5. Budete umět perfektně jazyk

V mém případě to byla angličtina. Naučíte se mluvit, používat slang dané lokality, pravděpodobně se přestanete tolik stydět a ten jazyk, pro vás už pak bude hračka. Co o tom, že gramatika se vám nejspíš vyhnula :D, budete mluvit a to je to hlavní! 

Ale abych to s tou gramatikou nějak nedramatizovala, rozhodně ji umíte také. Jen ne přesně tak, jak se ji učíme ve školách. Nemyslím si, že by pak bylo těžké se ji příležitostně doučit či odvodit. 

Rodina mě, na moje požádání, vzala na Floridu do Universal Studios a Disney Worldu.



6. Poznáte novou kulturu

Cizina je cizina. A ať už se jedná „jen“ o Německo nebo USA, vždycky je tam jiná kultura. A poznávání nových kultur je také skvělé. Změní vám to váš celkový pohled na svět. Stanete se více otevřený a budete mít hrozně moc zábavy, protože jen poslouchat a slyšet o zvycích v cizích zemích je opravdu sranda (asi jako vysvětlovat, proč mi se to na Velikonoce vymrskáváme pomlázkou a poléváme vodou) . A ono celkově vůbec není na škodu znát i něco jiného, než to co my tu máme v Čechách. 


7. Dospějete

Dospějete. Srovnáte si názory a možná vám to i celkově pomůže poznat vás samotné. Rok (či pár měsíců v zahraničí) udělá hrozně moc. Myslím, že tak každý svým vlastním způsobem dospěje. Rozhodně bych řekla, že se vám změní názory na dané věci, či že třeba už dokonce i poznáte sami sebe a budete lépe vědět, co se svým životem. A to je přece občas i dobrý vědět.



NEBÝT

Všechny důvody proč BÝT se dají převrátit a přepsat na to, proč nebýt. Být výměnným studentem není žádná hračka. Ale všechny začátky jsou vždycky těžké. Je možné, že vám bude dělat problém najít si kamarády, nebo si pak udržet ty staré z Čech. Nemusí vám sednout host rodina, nemusí vám sednout celkově jejich kultura či celá zem se vám může zdát naprosto na nic. Možná, že ani ten jazyk vám vůbec, ale vůbec nepůjde. 


Jet takhle někam sám je velký risk. Cokoliv se může pokazit, vlastně není tu žádná jistota, že to bude tak jak támhle psal někdo, kdo tam už byl. Každý člověk je jiný. Všichni vnímáme všechno jinak. 

Nebudu vám sem psát jednotlivé důvody, proč NEBÝT výměnný student. Jen když už se teda tak odvážně rozhodnete stát se jedním, nezapomínejte na to, že ne vždy je všechno pohádkové. Ne vždy jde všechno podle plánu. 


Ale pamatujte, že i když to třeba ze začátku bude těžké-ten rok (či pár měsíců) vám už nikdo nikdy nevrátí… no a nebylo by škoda, to jen promarnit, probrečet kvůli tomu, že nám zrovna něco nevyšlo, nebo že to není tak, jak „by to mělo být“?

Share this:

, ,

CONVERSATION

6 komentářů:

  1. Pěkný a zajímavý článek. Já o možnosti být výměnný student nikdy neuvažovala, taky proto, že moje angličtina není zrovna nejlepší a jednoduše se bojím mluvit. Ale třeba to nakonec vyzkouším, ikdyž ne jako výměnný student, ale prostě se seberu a půjdu do ciziny.
    BLOG: Svět nad hlavou

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek ;). Hrozně ráda jsem tě celý rok sledovala, i když hlavně na instagramu (stalker) a doufám, že zase rozjedeš blog! :D
    Já o tom jestli se stát výměnným studentem hodně přemýšlela, ale co třeba budeš dělat teď? Jsi už přijatá na nějakou školu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! A snažím se blog zase rozjet :)
      Jinak ano, na školu jsem přijatá (minulý rok jsem končila devítku, tak sem i v tu dobu, samozřejmě, dělala přijímačky, který jsem udělala a tím padem jsem si pak jen odložila nástup do školy), takže v září normálně nastupuji do prváku (tam jsem měla nastoupit už minulý rok)... tím pádem jakoby budu "opakovat" ročník. Nechtělo se mi dělat rozdílovky a jít rovnou do druháku... příjde mi lepší si to takhle radši zopakovat, abych pak během dalších roků moc nepostrádala.
      Ale tedy abych to shrnula, tak ano, na školu jsem přijatá. V září jdu do prváku na střední. :)

      Vymazat
  3. tie fotky su krásne a aj ten článok, velmi dlho som nebola na tvojom blogu a tie tvoje clanky su coraz lepsie a lepsie a zaujimave, drz sa tam a spoznavaj svet ved zijes len raz na smrtelnej posteli sa ti prehra cely zivot a ty budes mat aspon n co spomínať svojim vnucatam budeš hovorit zazitky :D , urcite kebze nemam rodinu aj ja sa vidam na takuto cestu :D drzim ti palce a pln si svoje sny ;) <3

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  4. žít na čas v zahraničí co pro sebe člověk může udělat, sama žiju v uk a chystám se i do jinách zemí

    OdpovědětVymazat
  5. Objektivní a dobrý článek, který snad pomůže se někomu k tomu rozhoupat. Já teď jdu na vysokou a třeba se poštěstí a zapojím se do Erasmu. Jenže já bych chtěla do tolika zemí!!! :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat

Jste zlatíčka! :) Moc děkuju za každý komentář!