Praha aneb jak jsem si zařizovala víza

Ahojky všichni! Dneska jsem se rozhodla napsat článek o tom, jak jsem byla v Praze. Vlastně tenhle týden jsem tam byla (budu) třikrát… Všechno začalo ve středu, do Prahy jeli obě devítky s tím, že si projdeme nejznámější místa. Bylo hrozné vedro, tak jsme to nakonec zakotvili v Paladiu, kde jsme chodili v kruzích… 

Pak přišel čtvrtek. To jsem do Prahy jela místo školy s tátou a ségrou… pro víza. A tak jsme jeli už ráno, schůzku jsme měli domluvenou až na půl třetí, tak jsme si chtěli udělat hezký den. Šli jsme k Orloji, kde sestra, která se do mě předtím navážela, že nevím, kde je Karlův most (samozřejmě, že to vím…), slavnostně pronesla větu „a jak se vlastně jmenuje tohle náměstí?“, první perličku dne. 


 

A pak jsme šli pro ty víza. Dovnitř jsem šla sama, za jedním pánem. Přijdu nahoru a moc dobře vím, že bych si měla dojít pro nějaký lísteček (jako jsou třeba na poště, jak vás pak na ně volají), ale nikoho (ani pána přede mnou) s lístečkem nevidím. A tak tam sedím takhle bez lístečku asi pět minut, než přijde slečna, která jde samozřejmě hned k tomu automatu na lístečky a jeden si bere… Po tomhle jsem si pro lísteček taky šla a pán, který přišel ještě přede mnou šel pro něj taky, takže jsem ráda, že nejsem za blbce jediná :D. 




Když přišlo konečně na řadu moje číslo, slavnostně jsem šla k 1. okýnku, kde pořád stála slečna předtím zmiňovaná. Pán na mě ať počkám a tak jsem tedy čekala, mezitím moje číslo stále pípalo na tabuli :D. Pak, když už slečna odešla, pozdravil mě příjemný český pán, s tím, jestli jedu na work&travel…nejedu. Po řečení, že jedu na high school jako Exchange student jsem mu dala potřebné papíry, u kterých se mi jen tak mimochodem zmínil „To je dobře, že to máte všechno, i tu fotku, kterou kdybych neviděl, tak bych ji ani nechtěl, jen že slečna před vámi to chudák nezvládla… a to přijela až z Brna, chudák.“ Vše potřebné jsem odevzdala (tedy pas, DS 2019, formulář online žádosti a Sevis). 



Opět jsem si šla sednout… po chvíli mě zavolali na stejné číslo k okýnku číslo 5., kde na mě pro změnu promluvila příjemná Američanka, že potřebuje otisky prstů. Po tom, co jsem konečně zjistila, že levá je prostě levá a prsty otiskla, jsem si opět mohla jít sednout. 





Následně jsem si sedla a netrpělivě čekala. Mezitím se mě nějaký mladý kluk, chudák celý nervózní, ptal-zda si má vzít ještě jeden papírek, když už u okýnka číslo 1. byl-samozřejmě, že nemá… Každopádně po chvíli přišlo na řadu opět moje číslo, tentokrát k okýnku 6. Tam na mě mluvila jiná příjemná Američanka. Ptala se mě jen na pár věcí jako: jestli jedu na střední školu, jak dlouho tam budu, kam jedu a zda budu u hostující rodiny + jejich jména. Pak mi pouze řekla, že víza jsou schválena, vrátila mi DS 2019 a Sevis a řekla, že pas s vízy přijde během jednoho týdne. 


Celá šťastná jsem vyšla ven, kde stála moje ségra s tátou, s tím, že mi tedy vzali pas, a že je to super. A teď to přišlo. Dneska (v tu dobu to bylo zítra) jedeme na dovolenou do Turecka, takže pas nutně potřebuju. 


Tak jsem si tedy stoupla i se ségrou znovu do řady, s tím, že ať tam jde teď už se mnou. Sekuriťákům jsme vysvětlili, že zítra letím do Turecka, že se s nimi potřebuju domluvit, zda bych si pro pas mohla zítra přijít (tedy dneska). Mezitím to samozřejmě musela slyšet celá řada i za námi. :D Ségru tam samozřejmě nepustili, jen nás ujišťovali, že to určitě půjde, že si sem už třeba po třetí hodině budu moci zajít. Naštěstí vše dobře dopadlo, s pánem nahoře jsem se domluvila na dnešek na třetí hodinu. 

No teď už můžu říct, že snad skoro celá americká ambasáda a lidi v ní vědí, že jedu zítra do Turecka :D-snad nás nikdo nevykrade. Každopádně po celé ambasádě (hlavně u sekuriťáků) jsem tak známá, že se se mnou všichni chtěli bavit, pak se mě taky takový mladší sekuriťák i ptal, jak to tedy dopadlo. Haha, aspoň že to všechno dobře dopadlo. 

Dneska jedem do Prahy znova. Nejdříve na ambasádu a pak na letiště a hurá směr Turecko



Jestli někoho z vás čeká pohovor na ambasádě, vůbec se nemusíte bát, všichni lidé/pracovníci tam jsou moc příjemní a mílí-fakt hrozně moc. Tak se nebojte! :) Jinak vám přeji, ať se vám nic takového jako mě nestane! S láskou, Denyii

P.S. Fotky jsou ze dvou dnů, proto jsou některé fotky slunečné a některé s mraky (středa a čtvrtek). 

Share this:

, ,

CONVERSATION

11 komentářů:

  1. Krásné fotky, prostě miluju Prahu! :) Gratuluji k vízu a užij si Turecko :)

    Simply Janet
    Realash - sérum na růst řas GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  2. krásne fotky! chystám sa do Prahy v stredu,tak už sa neviem dočkať :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  3. Ja som v Prahe bola v januári tohto roku, ale aj predtým už, a toto mesta naozaj zbožňuje, išla by som sa tam pozrieť aj cez leto :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super článek! :) :) .
    Chci se tě zeptat (trochu mimo) jestli do Ameriky jedeš na nějakou prestižní školu, nebo jenom pro to abys se zlepšila v angličtině :D. Bylo by super kdybys o tom třeba napsala článek (až budeš mít nějaké zkušenosti) ;)
    Díky :D

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem opravdu ráda, že na Maltu nepotřebuju vízum. :D
    By Corra

    OdpovědětVymazat
  6. Ja sa chystám do Prahy vlastne zajtra, no nechodím tam tak často, haha. Ideme spolu so spolužiakom, ktorý tam má prijímačky, no a ja si idem urobiť taký malý výlet :)
    Caroline ~ Dress how you wish to be dealth with :)

    OdpovědětVymazat
  7. tak by som ccela ísť opäť na to krásne miesto/mesto ♥ krásne kvalitné fotky, možno cez prázdninky tam zavítame :)

    TeenMummy

    OdpovědětVymazat
  8. Páni, tak to tě obdivuju, že jsi to na ambasádě všechno takhle nakonec zvládla :) Užij si Turecko! :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  9. Tak aspoň, že se s nima dalo domluvit. Užij si to!
    Prolhaná Mrcha

    OdpovědětVymazat
  10. Všechny fotky jsou zkrátka boží a hrozně ti to na nich sluší, i ségře samozřejmě! :D
    Historky pobavily, alespoň máš na co vzpomínat, hah. Ale je super, že to všechno nakonec dobře dopadlo. Doufám, že si to v Turecku užíváš! Těším se na fotky :D :)

    OdpovědětVymazat

Jste zlatíčka! :) Moc děkuju za každý komentář!