Jak si přestat kousat nehty (a kůžičku okolo)

Každý určitě znáte někoho, kdo si kouše nehty nebo kůžičku okolo.  Možná, že jste právě vy ten člověk, který si nehty kouše. 
Kousání nehtů je ošklivý zlozvyk, kterého se nejde jen tak zbavit-stejně jako jiných zlozvyků. A protože já si nehty kousala od malička, a přestala jsem s tím teprve před dvěma roky (a to jsem si nehty v určitém období kousala stejně), rozhodla jsem se napsat rady pro ty, kteří si třeba nehty ještě koušou. 

 

Laky proti kousání nehtů mi pomohly první dva dny. Víte, tyhle laky jsou na chuť hořké (ne, že bych je
pila/jedla, ale když si nehty koušete, prostě to jakoby ochutnáte :D), opravdu nechutně hořké… ovšem na vše se dá zvyknout. Prvních pár dnů bylo fakt skvělých, nehty jsem si nemohla okousat, protože ta chuť byla příšerná. Jenže pak jsem přišla na to, že lak jde celkem snadno sloupnout, a taky na to, že chuť se dá prostě překonat-po chvíli jsem si zvykla. A tak laky proti kousání nehtů nepomohly.
Laky na nehtovou kůžičku jsou naopak skvělé, mám jeden (myslím, že z Avonu) a jsem s ním naprosto spokojená! A malý tip: pokud nechcete kupovat lak na nehtovou kůžičku, stačí použít obyčejný balzám na rty. 

Moje gelový nehty... teď už se mi to vůbec nelíbí :D (obrázek pod tímto textem)
Gelové/umělé nehty
Rozhodla jsem se pro mě teprve minulý rok v červnu, přičemž jsem si nehty už tolik nekousala. Respektive jsem si třeba z jedné ruky kousala tři prsty a z druhé dva (teď si představte, jak hrozně to vypadalo, když jsem měla ostatní nehty dlouhé). Nehty mi dělala teta, která mi je samozřejmě všechny srovnala do jedné délky, tak aby se na ně dal připevnit tip. S nehty jsem byla spokojená, měla jsem je dlouhé, ale byly gelové.  Na přestání kousání nehtů to úplně není, protože si myslím, že až by vám spadly, stejně byste si nehty dál kousali. Ovšem gelové/umělé nehty jsou skvělé na kůžičku. Tím, že na nehtu máte vlastně „další nehet“, nelze si kůžičku kousat (tedy alespoň u mě). Tím pádem pokud si koušete kůžičku, udělejte si umělé nehty! :D

Nejlepší způsob, jak si přestat nehty je podle mě silná vůle. Prostě to nedělejte, řekněte si, že prostě nemůžete. Zaměstnejte své ruce natolik, že vůbec nebudete mít příležitost kousat si nehty. Nebo si třeba zjistěte, ve kterých situacích si nehty koušete.  
Pokud si nehty koušete, když jste nervozní, vyměňte nehet třeba za tužku-s kterou si můžete jen tak „hrát“, anebo ji prostě okousejte. Pořád lepší okousaná tužka než nehet. Pokud si nehty koušete, když jste hladoví, mohla by vám pomoci žvýkačka. Zkrátka vždy je něco, co vám pomůže. Ale nejdůležitější věc je chtít! Prostě když nechcete přestat, nedokážete to. Musíte se snažit a ono to půjde. Stačí jen chtít a být ochotný pro to něco udělat! 

Já si nehty nekoušu, zato si koušu kůžičku, kterou díky laku nebo balzámu na rty udržuji jakžtakž v pořádku. A pokud si myslíte, že nehty už nikdy nebudete mít tak hezké jako ostatní, tak si to rychle smažte z hlavy, protože to není pravda! Já mám nehty někdy i delší než moje kamarádky a nevypadají tak hrozně, jak se říká. :) 


Doufám, že někomu z vás článek pomohl. :) Můžete mi napsat, jaké zkušenosti s kousáním nehtů máte vy, a jak proti tomu bojujete! A pokud si nehty nekoušete, napište mi jaké zlozvyky máte místo toho.
Ostatní fotky jsou mé-všechny focené na mobil, proto se omlouvám za kvalitu. Krom druhé fotky (nepočítám ilustrační obrázek), na které mám nehty umělé (fotka s výkresem), mám všude nehty své! :)  

Share this:

CONVERSATION

14 komentářů:

  1. great blog :) I follow you :)
    Have a nice week!

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem si nikdy nehty nekousala. Vždy když někoho vidím, tak si říkám, jestli neví kolik je na rukou bacilů. Nejsem nějaká magorka, co si nonstop myje ruce, ale jako alergik na zvířata, který má doma zvířata, se celkově snažím moc na sebe nesahat :D
    Ale zrovna minulý týden mě dostal klučina v trolejbuse, který si málem okousal celou ruku. To mi přišlo už vážně moc - drží se madla a pak si tu ruku strčí do pusy? :/
    Musím však přiznat, že nejsem úplně bez hříchu - já si v poslední době kůžičku často otrhávám. Takový zatržený záděr je pak pěkně bolestivý :(
    Veronique beauty

    OdpovědětVymazat
  3. Přesně článek pro mě :D

    OdpovědětVymazat
  4. S kousáním nehtů jsem měla taky docela problém. Nebylo to teda tak strašný, jako u některých mých spolužáků (jeden z nich měl fakt jen pahýlek, kousal si to až bůh ví kam..). Toho jsem se naštěstí už zbavila. Co mi ale zůstalo je právě to "oždibování" a okusování kůžičky.. Je to strašný :D Někdy mám období, když už mám skoro všechno zahojené, pak se udělá záděra a je to tu zas.. :D Ale snažím se s tím nějak bojovat..
    Michelle B :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc užitečný článek. Znám spoustu lidí co by si jej měli přečíst.

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem šťastná, že mě tenhle problém nikdy netrápil, ale mám hodně kamarádů, kteří si neustále nehty okusují. Vím, že je to strašný zlozvyk a opravdu těžko se toho dá zbavit :D já článek tedy moc nevyužiji, ale určitě některých kamarádům řeknu aby si tenhle tvůj článek přečetli, protože si myslím, že by jim určitě mohl pomoct :)

    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
  7. Já si je koušu především, když jsem nervozní.. Vždycky až zpětne zjistím, jak hrozně to vypadá...

    Fashion Journey

    OdpovědětVymazat
  8. Já s kousáním kůžičky už bojuju taky nějaký ten pátek a je to šílený :D každopádně určitě je nejsilnější ta vůle. Mám vždycky období, kdy si těch nehtů ani nevšimnu, ale potom zase začnu. A taky mi hodně pomahá nějaký barevný lak, protože vím, že ho prostě chci mít hezký a neokousaný, takže to kousání dost omezuju :) ale nehty nemám nalakované pořád, žejo, a pak je to problém :D

    OdpovědětVymazat
  9. Ja mám s tým obrovský problém, jednoducho neviem prestať! Najradšej by som na tých rukách nosila rukavice, len to by mi asi pomohlo.

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem teda naštěstí s tímto problém nikdy neměla. Ale jinak super rady.
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
  11. Článok priamo pre mňa :D Super!

    OdpovědětVymazat
  12. Já tohle naštěstí nikdy moc řešit nemusela ale kdyby jo, určitě by mi tvůj článek pomohl :)

    OdpovědětVymazat
  13. Super článek! Já si taky nehty kousala od malička, vždycky mi rodina říkala, že pokud si nehty nepřestanu kousat, tak mi přestanou růst atd... Odstrašující případ byla babička, která si kouše nehty celý život a už několik roků ji skoro vůbec nerostou. Už několikrát v životě jsem zkoušela přestat kousat si nehty. Na základce to moc nešlo, neměla jsem prostě silnou vůli. Dva roky zpátky jsem si řekla, že přestanu a přestala jsem. Jasně, někdy se mi stane, že spadnu do období, kdy si nehty koušu. Vždy je to, když jsou stresy se školou, ale jinak se držím a jsem za to ráda.

    Weleda | Mandlová tělová péče

    OdpovědětVymazat
  14. pomohlo mi to protože si pořád koušu nehty a už prostě nevím co mám dělat.Tak si čtu tyhle články,a moc mi to pomohlo děkuji!! 😊

    OdpovědětVymazat

Jste zlatíčka! :) Moc děkuju za každý komentář!