Pojedu do USA

Ano. Vážně. Já. Pojedu. Do. USA. Boží! Abych vám to hezky pěkně vysvětlila… o střední školy se zajímám už asi dva roky. Teď jsem v devítce a tak jsem se definitivně musela rozhodnout. Školu mám vybranou, přihlášku budu za chvíli posílat a 15. dubna mě čekají přijímačky. Ovšem, v záři do české školy nenastoupím. 


 

Totiž, krom těch středních škol u nás, jsem se také dívala na střední školy v zahraničí. Už dlouho jsem uvažovala nad tím, že bych nějaký čas v zahraničí sama strávila, ovšem chyběly hlavně finance a nesouhlas rodičů. 

To se ovšem změnilo v listopadu 2015 (minulý rok). Na facebooku jsem se dozvěděla o stránce akcevpohode.cz, kde nabízejí stipendijní program na studium v USA. Podmínek bylo více, ale pro mě jedna z hlavních (také ta, co mi dělala největší problém) byla esej. Esej o 900 slovech v angličtině, proč bych chtěla jet do zahraničí. Termín v listopadu jsem prošvihla->respektive ho vůbec nestíhala. Protože v listopadu nikoho nevybrali, další termín byl v lednu… to už jsem měla trošičku rozpracovanou esej. Ovšem ani v lednu jsem se nikam nedostavila-esej stále nedokončena. A k mému štěstí (které pak stejně bylo k ničemu) v lednu také nikoho nevybrali. A tak další termín byl 21. 2. 2016. A já jsem měla esej skoro hotovou, už jen domyslet 300 slov. Společně jsme to se ségrou nějak poupravily a tím pádem jsme nakonec nic nemusely domýšlet. Další den (čtvrtek, tři dny před daným termínem) jsem esej probrala ještě s mojí soukromou „učitelkou“ a bylo hotovo. Podmínky splněny, poplatek odeslán. 

V neděli jsem přijela do Hradce Králové. Poslechla si zajímavé informace o pobytu v USA (o střední škole, hostitelské rodině a tak) a pak začala psát test. V tu dobu jsem si tak nějak už uvědomila, že stipendium nezískám. Psali jsme Eltis test, který jsem si dělala i na internetu, kde se mi zdál poměrně lehký, ovšem papíry, které jsme dostali tam, byli (pro mě) neuvěřitelně těžké. V podstatě jsem ničemu nerozuměla (nakonec jsem měla 209 bodů z 300-dopadlo to lépe, než jsem myslela). Poté si mě paní Rule zavolala na pohovor, kterého jsem se bála nejvíce a který se mi v závěru povedl. Hned při pohovoru mi paní Rule pověděla, že to stejně na stipendium nestačí. Byla jsem smutná, hodně smutná…taky jsem si pobrečela. A tak jsem zase z Hradce zklamaná, ale s odhodláním „zkusím to příště“, vrátila. 

A doma to přišlo. Moji rodiče (ahoj rodino mého srdce) mi nabídli, že mi tento program zaplatí, ale že ještě počkáme na výsledky testů, které přišli v pondělí. Testy samozřejmě na stipendium nedostatečné, ovšem na normální placený program dostačující. A tak se volalo, zařizovalo a vlastně se ještě pořád zařizuje. 

Momentálně jsme ve fázi, kdy čteme a podepisujeme smlouvy. Místo, kam pojedu nevím. Rodinu nevím. Odlet nevím. Vlastně nevím zatím vůbec nic. Vím jen to, že už na 99% pojedu do USA. A budu tam asi 10 měsíců, v hostitelské rodině, chodíc do školy jako normální Američan. 

Fakt se hrozně moc těším! Sice jedu až za dlouho, ale ono tohle všechno dlouho trvá… a my to máme tak nějak na poslední chvíli, tak snad mi to všechno vyjde. A já si pro vás už v srpnu připravím nějaké články o USA! A možná, že i dřív se tu objeví další informace o mé cestě do USA. Mějte se hezky, Deniska 

Více informací o pobytech v USA a stipendiu se dozvíte tady.
Zdroj obrázků: weheartit.com 

Share this:

,

CONVERSATION

20 komentářů:

  1. Ahoj, myslíš že by tu byla ještě možnost se také takhle někam dostat? :)
    Děkuji moc za odpověď a určitě si to užij! <3

    www.nikiexx.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj urrčitě ano. Na internetu je spousta agentur, s kterýma takhle můžeš vyjet. Od snad nejznámější studentagency až po takovéhle menší jako je CCI neboli akcevpohode ;)
      Tuším, že snad i u studyline můžeš bojovat o slevu 50% na program střední školy do USA. :) Stačí se jen kouknout po internetu. :)

      Vymazat
  2. Ani nevíš jak moc jsem ráda, že jsi napsala tenhle článek!! Kromě toho, že ti to neuvěřitelně přeju tak uvažuji o tom, že bych něco takového taky zkusila :D. Ale samozřejmě mi všichni vyprávěli, že na střední je to moc brzo a že to ani nejde a blablablablabla. No každopádně jdu hledat nějaké to doučování Angličtiny! (HNED TEĎ, protože jsem až moc špatná. Už se těším na články z USA :D

    OdpovědětVymazat
  3. Gratulujem ti !! :) Je to úplne skvelé ! Do USA sa chcem dostať aj ja :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  4. gratulujem!:) jeden z mojich snov je ísť do USA a ja som takisto rozmýšľala že by som išla na pár mesiacov do Anglicka na študijný pobyt. Teraz mám 16, ale ak mám pravdu povedať ešte sa na to asi necítim, možno o rok o dva :) Keďže chodím na bilingválnu školu v 3.ročníku máme prax v Londýne na 2 týždne. Dúfam, že sa tam dostanem. :) Na takýto študijný pobyt by som však najradšej išla cez leto no takisto je u nás problém s peniazmi no za tie to však stojí ;) Dúfam, že mi to takisto niekedy výjde. Držím palce!

    P.S: Ak má čas, bola by som veľmi rada keby si skočila na blog mojej sesternice. Je to začínajúca blogerka a tvoj komentár, návšteva či odber by ju veľmi potešil :) Vopred ďakujem.

    OdpovědětVymazat
  5. tak to je super! moc si to užij <3

    OdpovědětVymazat
  6. Panebože, to je úžasný! :O Já mám normálně úplně stejnou radost, jako ty :D a strašně tě obdivuju za to, žes do toho fakt šla. Já bych to nedokázala, protože tolik měsíců bez rodiny a ještě tak daleko by pro mě bylo fakt šílený... Každopádně se děsně těším na články, ahhh :3 prostě Amerika!

    OdpovědětVymazat
  7. No tak to je úžasný! Strašně moc ti to přeju :)

    OdpovědětVymazat
  8. Páni ! Tak to je skvělé ! Už se moc těším na články z jiného prostředí ! :3 Moc ti to přeju! Jinak budu ráda, když se zúčastníš mé první giveaway http://coffeewithdominique.blogspot.cz/2016/02/1giveaway-blogu.html

    OdpovědětVymazat
  9. To je skvělí doufám že to vše dopadne dobře, ono neříkej hop dokud nepřeskočíš. Každopádně se těším na články o USA.

    OdpovědětVymazat
  10. Gratulace, obrovská gratulace. Naprosto vím, jak se teď cítíš, že pojedeš. Je to super viď? :)) Já zrovna dneska poslala svou esej do Studyline na těch 50% dolů. Ale uklidňuju se s tím, že už se mi hledá rodina a program mám celý zaplacený, už jen čekat :) Musím přiznat, že máš můj obdiv, že už jedeš teď, aniž by sis zkusila, jak to chodí na střední škole. Já bych to v tomhle věku nezvládla, protože střední mě na to taky dost připravuje. Uplně něco jinýho než základka a hádám, že i nižší gymply. Každopádně hodně štěstí :) A vítej mezi budoucími exchange studenty :)) Nový článek u mě na blogu ;)

    OdpovědětVymazat
  11. jéééj tak to je super že tam ideš prajem ti veľa úspechov tam, aby si spoznala veľa ľudí, aby si sa zdokonalila v jazyku :)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  12. Jee strašně moc ti to přeju :) Za dva roky také plánuji odjet a nejvíce mě láká Amerika nebo Austrálie. Snad ti to vyjde, budu držet palce ať máš pohodovou hostitelskou rodinu a hlavně kvalitní školu, protože právě se školou je v mnoho případech největší problém.. :)
    Evii Journal

    OdpovědětVymazat
  13. Tak to ti strašně moc přeju. :) O stipendiích jsem slyšela a když jsem letos zjistila, že se konají i na studium v Argentině, chtěla jsem se přihlásit. (moje vysněná země :) USA mě ani tak moc neláká, ale Argentina je pro mě srdcovka) Bohužel to nevyšlo, i kdybych získala stipendium, tak uhradí jenom půlku a bylo to příliš drahé i tak. Navíc, jsem moc nevychytala ten termín, ale asi by to bylo stejně na nic.

    Už ale svědomitě chodím na brigádu a každou minci šetřím, takže bych to snad mohla zkusit příští rok. :) I když to už na to asi budu příliš stará. Ale já se rozhodně nevzdávám, i vysoké mají skvělé programy v Latinské Americe.

    Určitě piš, jak to s tím postupuje a budu se těšit na další články. Chtěla jsem se zeptat, jestli třeba nejdeš na Kolem světa, které bude za dva týdny. Je to pravé místo pro ty, kteří jsou duší i srdcem cestovatelé. Já už se moc těším. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Encontrei seu blog e é uma honra estar a ver e ler o que escreveu, quero felicitar-vos, pois é um bom blog, sei que irá sempre fazer o melhor, dando-nos boas noticias, e bons temas.
    Quero aproveitar a oportunidade para partilhar o meu blog : Peregrino E Servo.
    Vou ficar muito feliz se tiver a gentileza de fazer uma visita ao meu blog.
    PS. Se seguir, fique a saber que irei seguir também seu blog, se o conseguir encontrar.
    António Batalha.
    http://peregrinoeservoantoniobatalha.blogspot.pt/

    OdpovědětVymazat
  15. Mohu se zeptat, víš, co by tedy na to stipendium stačilo? Myslím jestli mají třeba minimální počet dosažených bodů v tom testu nebo tak - co je jejich kritérium v tomhle ohledu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, no myslím, že určitě nějaký minimální počet bodů mít musíš. Nevím kolik. Pak také záleží na tom jaké máš vysvědčení, jak dopadne pohovor a také jakou napíšeš esej.
      Jak říkám, přesně nevím, co všechno je teda potřeba, aby si byla vybraná. :)

      Vymazat
    2. To je pravda, záleží na všem. Každopádně se těším, až o svém pobytu budeš psát ty :). Určitě se poděl o co nejvíc drobností!

      Vymazat

Jste zlatíčka! :) Moc děkuju za každý komentář!